Veelgestelde vragen

Hieronder een overzicht van al onze veelgestelde vragen. We hebben deze overzichtelijk ingedeeld in 4 categorieën:

Betalen en bestellen
Bezorgen en afhalen
Ruilen en retouren
Garanties en service

Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om contact met onze klantenservice op te nemen.


externalId=seatsunited-faq-overview.2.1.1.1.2.1.1&filter[active]=1&sort=date.asc
Met welke betaalmethoden kan ik betalen in de webshop?

In de Discus webshop kan je betalen met iDeal, per bankoverschrijving, BankContact, Mister Cash (online betalen voor België), Riverty, Credit Card, Paypal en vooruitbetalen per bank. Alle betaalmethodes zijn gratis.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Wij doen er alles aan om je tevreden te stellen. Voor vragen kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Is mijn online betaling veilig?

Ja, Discus maakt gebruik van de Secure Sockets Layer (SSL) technologie. Dit is een methode om gegevens die je via internet verstuurt te coderen, zodat alleen de ontvanger ze kan lezen.

Je online betaling wordt afgehandeld door Payment Service Provider ICEPAY. ICEPAY maakt het online betalen in deze webshop mogelijk door online betaalmethodes als iDEAL en PayPal aan te bieden en ICEPAY zorgt voor de afhandeling van de transactie. ICEPAY is alleen verantwoordelijk voor de afhandeling van je betaling en heeft geen invloed op de levering van je online aankopen.

Kijk op de website van ICEPAY voor meer informatie over online betalingen via ICEPAY.
Hoe werkt betalen met iDeal?

Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van jouw eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent. Deze animatie laat snel zien wat iDEAL precies is.

iDEAL biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere online betaalmethoden:

  • iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
  • Betalen met iDEAL kan meteen, je hoeft je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
  • Je kan iDEAL direct gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, bunq, ING, Knab, Rabobank, de Volksbank (SNS, ASN Bank en Regiobank), Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers.
  • iDEAL is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor je ingevuld en je wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling.
  • Je houdt constant controle en overzicht op uw betaling, de iDEAL betaling is meteen zichtbaar in jouw rekeningoverzicht.
Accepteren Discus winkels de VVV cadeaubon?

De meeste Discus winkels accepteren de VVV cadeaubon. Echter verschilt dit per Discus winkel. Om teleurstelling te voorkomen is het dus aan te raden van te voren contact op te nemen met de winkel.

In de webshop is het helaas (nog) niet mogelijk om met de VVV cadeaubon te betalen.

Kan ik in de webshop betalen met de Discus cadeaubon?

Momenteel is dit nog niet mogelijk, we werken hier hard aan. lever de Discus cadeaubon dus in bij de Discus winkel bij jou in de buurt.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Ik wil een order annuleren. Kan dit?

Als je een bestelling wilt wijzigen of annuleren, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je informeren over de mogelijkheden.

Vanaf wanneer is de verzending gratis?

Voor bestellingen onder de € 50,- rekenen wij € 4,95 verzendkosten. Bestellingen boven de € 50,- leveren wij gratis.

Het afhalen in de Discus winkel voor orders onder de € 15,- rekenen wij € 4,95 verzendkosten. Bestellingen boven de € 15,- kunnen gratis afgehaald worden in de winkel.

Bestellingen die meer dan 23 kg wegen berekenen wij een transporttoeslag voor van € 2,49.
Bestellingen die meer dan 46 kg wegen berekenen wij een transporttoeslag voor van € 4,98.
Bestellingen die meer dan 68 kg wegen berekenen wij een transporttoeslag voor van € 7,47.

Wat is de levertijd van een product?

Voor de meeste producten geldt ‘Op werkdagen voor 21:00 besteld, morgen in huis’*. Sommige producten zijn niet op voorraad en zijn dan meestal binnen 3 tot 7 dagen geleverd. Bij elk product staat de levertijd weergegeven.

Vertraging door corona maatregelen
Door de vele orders en extra corona maatregelen bij PostNL, kan het helaas wat langer duren voordat jouw bestelling wordt geleverd.

Via de track & trace link kan je altijd je bestelling volgen.

*Let op: bij feestdagen geldt een andere levertijd.

Kan ik een product ook afhalen in de winkel?

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kan je dit aangeven. De meeste bestellingen worden al de volgende dag in de winkel afgeleverd. Via de track & trace code wordt je op de hoogte gehouden van de levering.

Bezorgen jullie met Post NL?

Alle bestellingen van de webshop worden verzonden met Post NL.

Kan ik mijn bestelling volgen via track & trace?

Nadat de order vanuit ons logistiek centrum aan is gekomen bij Post NL ontvang je een e-mail met een track & trace code zodat je jouw pakketje kan volgen.

Kan ik een product ergens anders laten bezorgen?

Tijdens het bestellen is het mogelijk om een ander afleveradres in te voeren.

Kan iemand anders mijn order ophalen?

Dat kan, als diegene een kopie van de orderbevestiging bij zich heeft, is dit geen probleem. Als het pakket niet bezorgd kon worden, en je hebt een briefje van PostNL in je brievenbus gehad, staat hierop hoe je moet handelen als iemand anders je bestelling op wilt halen.

Ik woon in Duitsland of België, kan ik dat bestellen bij Discus.nl?

Geen probleem, wij versturen ook naar Duitsland en België. Voor bestellingen onder de € 50,- rekenen wij € 5,95 verzendkosten naar Duitsland of Belgie. Voor bestellingen boven de € 50,- zijn de verzendkosten gratis.

Binnen hoeveel dagen kan ik een product retourneren?

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.

In de winkel kan je een product zelfs 30 dagen na ontvangst terugbrengen zonder opgave van reden.

Hoe kan ik een product retourneren?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent of het verkeerde product hebt besteld.

Wij vragen je om altijd een e-mail te sturen naar klantenservice@discus.nl onder vermelding van je ordernummer en dit retourformulier toe te voegen. Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Je kan je bestelling terug sturen naar onderstaand adres:

Discus
Evenboersweg 1
7711 GX
Nieuwleusen (NL)

Je bent zelf verantwoordelijk voor het terugsturen van het artikel. Ook de kosten voor het retour sturen zijn voor jouw rekening, tenzij Discus het verkeerde product of een beschadigd product heeft opgestuurd.

Daarnaast is het ook mogelijk om een artikel gratis te retourneren in een Discus winkel.

Heb je nog vragen? Onze klantenservice helpt je graag.
Kan ik een product ook in de winkel terug brengen?

Ja dit is ook mogelijk tot 30 dagen na ontvangst. Neem altijd een ingevuld retourformulier en de orderbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen mee. Zonder deze twee formulieren kunnen wij het product helaas niet retour nemen.

Omdat we het kasgeld in de winkel zo laag mogelijk willen houden in verband met de veiligheid, storten we het geld terug op dezelfde manier als je online betaald hebt. In de winkel krijg je dus niet het geld terug.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort?

Het aankoopbedrag van je bestelling (inclusief verzendkosten) wordt zo snel mogelijk teruggestort, vaak binnen 5 dagen maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van de aankoop af te zien. We houden je natuurlijk op de hoogte per e-mail.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Omdat we het kasgeld in de winkel zo laag mogelijk willen houden in verband met de veiligheid, storten we het geld terug op dezelfde manier als je online betaald hebt. In de winkel krijg je dus niet het geld terug.

Op welke rekening wordt mijn betaling teruggestort?

Hoe je je geld terug krijgt, hangt af van hoe je je bestelling hebt betaald. Wij storten het geld op dezelfde manier en op dezelfde rekening terug als waarmee de bestelling gedaan is.

Welke kosten zijn er verbonden aan het retourneren?

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening, behalve als het product door ons beschadigd of verkeerd geleverd is. Het terugbrengen in de winkel is gratis.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd product heb ontvangen?

De retourprocedure voor een verkeerd geleverd of beschadigd product is hetzelfde als de procedure voor het terugsturen van producten. De procedure is hierboven beschreven. Geef in dit geval op het retourformulier aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. Geef op het retourformulier ook aan wat je van ons verwacht; wil je een nieuw product ontvangen of wil je dat wij het aankoopbedrag crediteren?

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Garantievoorwaarden

Indien er iets mis is met de producten vragen wij je om dit zo snel mogelijk na ontdekking van het gebrek bij ons te melden. Wij garanderen dat elk door ons geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Naast deze wettelijke garantie, geldt voor de geleverde producten ook een garantie zoals deze door de producenten op haar producten wordt vastgesteld. Deze garantie geldt onverminderd de wettelijke garantie. Wanneer er zich een probleem voordoet met gekochte artikelen, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice neemt dan binnen 2 dagen contact met je op.

Er kan geen sprake zijn van garantie indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen:

* Indien, voor de garantie van de producent, geen originele pakbon, of in het geval van de wettelijke garantie, geen aankoopbewijs, kan worden overlegd.

* Indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.

Om gebruik te maken van de service en garantie van de producent moet je altijd beschikken over de originele pakbon welke met het gekochte artikel wordt meegeleverd.

Wij zullen binnen twee werkdagen na ontvangst reageren en het probleem binnen 7 werkdagen afhandelen. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan zal je binnen 7 werkdagen op de hoogte worden gesteld van de vertragingsduur.

Hoe kan ik mij aan-/afmelden voor de nieuwsbrief?

Je kan je altijd inschrijven voor de nieuwsbrief door onderaan de homepage je e-mailadres in te vullen of via deze pagina. Afmelden kan altijd door onderaan in de nieuwsbrief op de afmeldknop te klikken of een e-mail te sturen naar klantenservice@discus.nl

Persoonsgegevens

Klantgegevens worden uitsluitend verwerkt in overeenstemming met het privacy beleid. De gegevens zullen alleen gebruikt worden voor het tot stand laten komen van een overeenkomst en zullen onder geen beding aan derden verstrekt worden.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bestellen gaat snel en simpel. Plaats je producten in je digitale winkelmandje via de grote oranje knop. Kies eerst de Discus winkel bij jou in de buurt, zo ben je verzekerd van de beste service. Kies vervolgens voor Bezorgen of Afhalen in de winkel.

Log in in op je account, zo gaat het bestellen veel sneller. Geen account? Ook zonder account kun je bestellen, we hebben dan nog wel even je gegevens nodig.

Kies een van onze betaalwijzen en controleer je bestelling. Dan rest alleen nog betalen.

Hoe handel ik een klacht af?

Is er iets misgegaan met je bestelling, met de producten of heb je klachten over onze dienstverlening? Logisch dat je dan flink baalt. Natuurlijk lossen we het probleem graag zo snel mogelijk voor je op.

Vul het contactformulier in en onze collega's van de klantenservice zullen z.s.m. contact met je opnemen. Je ontvangt in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Hoe werkt Riverty?

Bestellen, proberen en dán pas betalen

Met Riverty kun je jouw bestelling thuis op je gemak bekijken, proberen en ervaren. Blij met je bestelling? Top! Dan betaal je met één klik op de knop. Gaat er toch nog iets terug? Geen probleem. Met Riverty betaal je alleen voor wat je houdt. Hieronder leggen we je uit hoe dat werkt.

Stap 1
Plaats de bestelling op de Discus site. Bij de check-out kies je als betaalmethode voor Riverty. Je hoeft hier vooraf geen account voor aan te maken.

Stap 2
Nadat je bestelling is bezorgd, kun je op je gemak alles bekijken, proberen en ervaren. Je ontvangt per e-mail een betaaloverzicht van Riverty. Voor het meeste gemak download je de Riverty app.

Stap 3
Blij met je bestelling? Dan kun je gemakkelijk betalen met één klik op de knop. Hier krijg je 14 dagen de tijd voor. Gaat er toch nog iets terug? Laat het AfterPay weten via de Riverty app. Dan pauzeren we de betaling voor 10 dagen.

Hoe werkt PayPal?

Met PayPal kun je met slechts één rekening geld overmaken, uitgeven en beheren. Jij betaalt met PayPal en PayPal gebruikt een sterke encryptie om je financiële gegevens te beschermen. Bovendien kan PayPal Aankoopbescherming in aanmerking komende aankopen dekken als je ze niet ontvangt of als ze sterk afwijken van de omschrijving van de verkoper.

Hoe werkt PayPal?

  1. Open een PayPal-rekening met slechts een paar gegevens.
  2. Koppel eenvoudig je bankrekening en creditcard, en bepaal zelf of je aankopen worden afgeschreven van je bankrekening, creditcard of PayPal-saldo.
  3. Gebruik je PayPal-inloggegevens, en voorkom dat je steeds opnieuw je financiële gegevens moet invoeren

Open hier een gratis rekening.

Kan ik mijn bestelling altijd binnen 1 dag verwachten?

Wij streven er naar om alle bestellingen besteld voor 21:00 de volgende dag bij je aan huis te leveren. Als alle producten voorradig zijn, dan wordt de order dezelfde dag nog bij elkaar gepakt en klaargemaakt voor verzending. Deze order zal ook dezelfde dag overgedragen worden aan onze partner PostNL. Nadat PostNL deze in ontvangst heeft genomen hebben wij helaas geen grip meer op deze order. Via Track & Trace is vervolgens de order te volgen. Mochten er in dit stadium vragen zijn kun je contact opnemen met PostNL 088-22 55 623.

Mochten producten niet op voorraad zijn, dan kunnen wij helaas niet binnen 1 dag leveren. Wanneer een product niet op voorraad is, is dat te zien op onze site tijdens het bestellen. Wij doen ons beste deze order dan binnen 3 tot 7 werkdagen alsnog te versturen.

Wanneer betaal ik transporttoeslag?
Voor bestellingen die meer dan 23 kg wegen zijn we genoodzaakt een extra transporttoeslag te berekenen om de bestelling bij je thuisbezorgd te krijgen. De transporttoeslag wordt als volgt berekend:

Gewicht van de bestellingTransporttoeslag
23 - 45 kg€ 2,49
46 - 68 kg€ 4,98
69 - 92 kg€ 7,47


Deze toeslag betaal je altijd, ook als je bestelling boven de €50,- is.

In de check-out kun je dit bedrag terugvinden onder "verzendkosten"

Waarom is er vertraging in de bezorging?

Door de huidige situatie rondom het coronavirus zijn er in de afgelopen tijd heel veel bestellingen geplaatst waardoor het bezorgproces vertraging heeft opgelopen. In verband met de extreme drukte is vervoerder PostNL niet in staat geweest om pakketten volgens schema bij ons af te halen, waardoor deze pakketten nog weer extra vertraging hebben opgelopen. Wij begrijpen dat je jouw bestelling zo snel mogelijk in huis wil hebben en doen samen met PostNL ons uiterste best om alle bestellingen zo snel mogelijk te verwerken.

Wij willen je vragen rekening te houden met een langere levertijd van ten minste 72 uur. Dit spijt ons en wij kunnen ons voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Wij zullen je via e-mail en de website op de hoogte blijven houden van verdere ontwikkelingen. Zodra je pakket bij ons de deur uitgaat ontvang je een Track & Trace-code om je pakket te kunnen volgen. Deze geeft de laatste informatie over de status van jouw pakketje. Soms zie je dat het bezorgmoment verschuift, dat alles heeft met de drukte te maken.

Wat gebeurd er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Discus werkt samen met PostNL voor het afleveren van pakketten. Wanneer er niemand thuis is dan geeft PostNL jouw pakketje af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace zie je waar je het pakket kunt ophalen. Vanaf 1 juli 2022 werkt PostNL niet meer met het niet-thuisbriefje. De eenvoudigste manier is om de PostNL-app te gebruiken om altijd up-to-date te blijven van je pakketje.

Vragen en antwoorden over klantreviews op Discus.nl

Verzamelen van reviews op Discus.nl
Bij iedere online aankoop sturen wij klanten, na 7 dagen, een e-mail vanuit het Trustpilot-platform om te vragen of ze een review willen achterlaten over hun shopervaring op Discus.nl. Elke klant ontvangt slechts één uitnodiging voor een review binnen een periode van 90 dagen. Daarnaast versturen wij afzonderlijk, 5 dagen na het verzenden van de bedrijfsreview-uitnodiging, een uitnodiging voor een productreview. Indien klanten geen review achterlaten, sturen wij na 7 dagen nog een herinneringsuitnodiging.

Betrouwbaarheid van reviews
Discus.nl heeft ervoor gekozen om samen te werken met Trustpilot, een onafhankelijke derde partij, om bedrijfsreviews te verzamelen over Discus.nl en de online verkochte producten. Nadat een klant een aankoop heeft gedaan op Discus.nl, worden het e-mailadres van de klant, het ordernummer en de aangekochte producten via een integratie met Trustpilot in onze eigen omgeving binnen Trustpilot ingeschoten. Op deze manier garanderen wij dat alleen echte klanten die daadwerkelijk aankopen hebben gedaan op Discus.nl de mogelijkheid krijgen om zowel ons als bedrijf als de verkochte producten te beoordelen.

In welke gevallen kan Discus.nl een review wijzigen of verwijderen?
Wij kunnen zelf geen reviews wijzigen of verwijderen; dit kan alleen door Trustpilot worden gedaan. Wij hebben echter wel de mogelijkheid om een review, die via een automatische uitnodiging is verstuurd, te rapporteren op de volgende punten:

  • Schadelijke en/of illegale inhoud
  • Persoonlijke informatie
  • Promotionele inhoud

Voor andere reviews, zoals organische reviews die klanten zelf schrijven op https://nl.trustpilot.com/review/discus.nl en die niet automatisch worden uitgenodigd na het plaatsen van een bestelling op Discus.nl, kunnen wij de review ook rapporteren op de volgende punten:

  • Bedoeld voor een ander bedrijf
  • Er heeft geen service- of koopervaring plaatsgevonden

Na het rapporteren zal Trustpilot een onderzoek starten om te beoordelen of de melding terecht is. Indien de melding gerechtvaardigd is, zal Trustpilot de review verwijderen. Als Trustpilot de melding ongegrond acht, blijft de review staan.

Worden er op Discus.nl ook reviews geplaatst tegen beloningen?
Nee, Discus.nl staat geen reviews toe die geplaatst worden door klanten in ruil voor financiële vergoeding, gratis producten, korting, gratis diensten of cashback.

Voor meer informatie over de richtlijnen voor reviews bij Trustpilot, kunt u hier terecht: https://nl.legal.trustpilot.com/for-reviewers/guid...

Staat jouw vraag er niet bij?

Wij hebben onze uiterste best gedaan om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat jouw vraag er nog niet tussen staat. Niet getreurd, je kunt jouw vraag gewoon stellen via het contactformulier.